در حال بارگذاری
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اعلام کرد:

افزایش ۶۰ درصدی تولید گندم در خراسان‌شمالی

شماره خبر : 1136 - https://asreatrak.ir/short/VMmQx

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌شمالی گفت: به دلیل استفاده از دانش روز، در سال زراعی جاری با رشد ۶۰ درصدی تولید گندم روبه‌رو بودیم.




ذکریا محمدیاران در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی مجموعه سازمان نظام مهندسی کشاورزی توانمدسازی و تخصصی کردن اعضای آن است که در این راستا به یک هزار و ۸۰۶ نفر آموزش داده شده که معادل عملکرد پنج سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تعداد کارشناسان فعال نظام مهندسی ۱۳۰ نفر بوده است، افزود: در حال حاضر در دایره فعالیت سازمان مهندسی از طریق دوره‌های آموزشی حیطه نظام مهندسی ۲۲۰ نفر جذب شده و مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: تراز مالی این سازمان در پنج سال گذشته منفی بوده اما با پیگیری‌های هیات رئیسه جدید و برنامه ریزی‌های انجام شده در طی یک سال اخیر تراز مالی با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، مثبت شده است.

وی در مورد محصول استراتژیک گندم در استان نیز، توضیح داد: همدلی و هم افزایی بین کشاورز و کارشناسان سازمان نظام مهندسی استان و تبادل علم و تجربه باعث شد که تا االان ۱۴۰ هزار تن تولید گندم داشته باشیم.

محمدیاران خاطرنشان کرد: همدلی بین کشاورز و کارشناس کشاورزی باعث شده شعار سال تحقق پیدا کند به طوری که در سال زراعی گذشته از مهرماه تا کنون رشد ۶۰ درصدی تولید گندم را داشته باشیم.
مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات